Etické konanie má kľúčový význam pre úspešné fungovanie
a etablovanie sa spoločnosti na trhu. Etický kódex je jednou
z foriem realizácie strategických cieľov spoločnosti v oblasti riadenia ľudských zdrojov, stanovuje hodnoty a základné etické zásady správania sa zamestnancov.
Úvodné ustanovenia
Všetci zamestnanci spoločnosti sú povinní konať v súlade s týmto etickým kódexom, zachovávať vysoký morálny štandard v pracovnom
i obchodnom jednaní, vytvárať pracovné prostredie úcty a dôvery.
a jedným z kritérií hodnotenia pracovnej činnosti zamestnanca.
Všetci zamestnanci si musia byť vedomí, že jeho porušenie sa kvalifikuje ako porušenie interného pracovného poriadku a môže byť sankcionované.
Princípy
• vzťahy v rámci spoločnosti sa zakladajú na úcte k dôstojnosti každého človeka,
• každý, kto pracuje pre spoločnosť, je povinný rešpektovať svojich kolegov, správať sa v súlade so zásadami vzájomnej dôvery a spolupráce, vytvárať atmosféru vzájomnej úcty a komunikácie,
• každý zamestnanec je plne zodpovedný za svoje konanie,
a preto by sa mal správať tak, aby chránil oprávnené záujmy spoločnosti, svojich kolegov
i obchodných partnerov
a nezneužíval, či nedegradoval dobré meno a postavenie spoločnosti.
• zamestnanci si uvedomujú, že profit, rast a úspech spoločnosti predstavujú prínos pre každého zamestnanca zvlášť, a preto sa
v plnej miere usilujú o ich dosiahnutie,
• neustála analýza potrieb klientov spoločnosti je predpokladom dodávky kvalitných služieb pre zákazníka.
Hodnoty
Prioritou v správaní vedenia
i zamestnancov v interných aj externých vzťahoch je dodržiavanie týchto firemných hodnôt:
- rešpektovanie ľudských práv
- dodržiavanie záväzných právnych predpisov
a dokumentácie riadenia vzťahujúcich sa na činnosť
a spokojnosť klientov - lojálnosť zamestnancov
k zamestnávateľovi - dať zamestnancom i klientom pocit istoty a spolupatričnosti
- informovať o dianí, zlepšovať komunikáciu
- motivovať k maximálnym výkonom
- adekvátne ohodnotiť zamestnancov
Všetci zamestnanci spoločnosti sú povinní chrániť informácie, ktoré patria spoločnosti alebo ktoré súvisia s jej podnikateľskými aktivitami. Takéto informácie sa považujú za dôverné, môžu sa používať pre pracovné účely
a nikdy nie na osobné ciele.
Zachovávanie mlčanlivosti o uvedených informáciách sa vzťahuje aj na obdobie po skončení pracovného pomeru zamestnanca v spoločnosti.
Zamestnanci spoločnosti sú povinní chrániť majetok spoločnosti, a to hmotný aj nehmotný.
V prípade dokázania jeho poškodenia, resp. zneužitia (know-how, únik informácií v prospech konkurencie alebo tretích osôb, zneužitie vo vlastný prospech, strata a poškodenie hmotného majetku) úmyselným zavinením alebo nedbalým konaním, môže zamestnávateľ vymáhať od zamestnanca škodu, ktorá mu takýmto konaním vznikla.
Manažérsky systém
BES s.r.o. úspešne implementovala do riadenia procesov spoločnosti manažérsky systém tak, aby spoločnosť dosiahla pri aplikácii všetkých procesov požadovanú úroveň kvality, ochrany životného prostredia a BOZP.
Politika manažérskeho systému
Manažérsky systém (MS) v podmienkach spoločnosti BES s.r.o. predstavuje ucelený spôsob riadenia procesov, ktorý zahŕňa:
- Systém manažérstva kvality podľa požiadaviek normy ISO 9001:2008,
- Systém environmentálneho manažérstva podľa požiadaviek normy
- ISO 14001:2004,
- Systém manažérstva bezpečnosti pri práci podľa požiadaviek normy OHSAS 18001:2007.
- usilovať sa splniť požiadavky našich zákazníkov, venovať im náležitú pozornosť a poskytovať kvalitné služby
- venovať trvalú pozornosť vzdelávaniu a odbornému školeniu zamestnancov s cieľom rozvíjania a zvyšovania ich kvalifikácie
- vytvárať vhodné bezpečné a príjemné pracovné prostredie, predchádzať možnostiam vzniku havarijných situácií a pracovných úrazov našich zákazníkov a zamestnancov na pracoviskách
- udržiavať a zvyšovať povedomie zamestnancov spoločnosti o kvalite
a manažérskych systémoch - zvyšovať úsilie o vyhľadávanie, vytvorenie a udržiavanie vzájomne výhodných dlhodobých vzťahov s partnermi, ktorí kladú dôraz na kvalitu
- zabezpečovať správne fungovanie a neustále zlepšovanie vybudovaného MS, zavedenie a udržiavanie jednoznačných pravidiel
v celej spoločnosti, vo všetkých činnostiach a vo všetkých procesoch - dbať na dodržiavanie legislatívnych noriem SR a EÚ, ako aj ostatných interných dokumentov spoločnosti v oblasti kvality, environmentálnej politiky a bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
- uplatňovať princípy prevencie voči negatívnemu ovplyvňovaniu životného prostredia a v ochrane zdravia pri práci
- vstupovať do zmluvného vzťahu len s dodávateľmi, ktorí sú ochotní akceptovať systém riadenia BOZP a environmentálnej politiky